onsdag 31 december 2008

DEKORATIV GIRLANG






Nu är julen över och alla julblommor börjar blomma ut. Jag älskar vita hyacinter och frossar gärna i dessa så här års, jag gillar dem bäst som knopp, frodigt gröna.
Så såg de inte alls ut längre här hemma, de var långa och i full blom och inte alls så fina längre.

Jag har nu tagit av alla blomknoppar och trätt dem på en sytråd med hjälp av en synål och gjort girlanger av blommorna. Fina att ha på nyårsbordet, på spegeln eller på en vacker byst. Här har min Donatello fått några halsband.
Det doftar ljuvligt!!!
Tips till detta pyssel fick jag nyligen när jag besökte en kund som just gjort detta tillsammans med Peter Ödegaard i boken Frid & fröjd. Tack Bibbi för tipset.
Önskar er alla en riktigt Gott Nytt År
Kram Maria

7 kommentarer:

Bygatan sa...

Så fint du gjort, bra idé! Hoppas kunna besöka din butik inom snar framtid, lite långt bara, suck...Butiken verkar så stilfull, precis som din systers, ni kan verkligen det där;-)

Gott Nytt År!

HELENA SKARP sa...

HEJ SYRRAN

HOPPAS NI FÅR DET MYSIGT TROTS LITE SJUKDOMAR.

JÄTTTE FIN NY BLOGG!!!!

VI HÖRS SOM SAGT VID 12 SLAGET

KRAM

LILLASYSYTER

marie sa...

Jättefint Maria!
Ett tips till dig som är i dentalbranschen (säger man så?), det är superbra att trä upp på tandtråd, går garanterat inte av!:)))
Vill önska dig ett Gott Nytt År!
Kram
Marie minlillaveranda

Vit stjärna sa...

Va roligt med ny blogg å snart ny hemsida!
Vackra stämningsfulla bilder! =o)
Önskar dig å familjen gott nytt år!
Kram Anna

Kristin sa...

Hejsan, och vad trevligt att du lägger bloggen här istället (jag har alltid tyckt att blogspot är så mycket trevligare än metrobloggarna). Härliga bilder du visar. Och vilket fint hus ni bor i - det är så härligt med valmade tak!!!

KRAM och gott nytt år!

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Härliga bilder, gillar girlangen...
Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Kram Pirre

Kol och Rosors sa...

Härligt pyssel... var iväg på Peter Ödegaard i mitten på nov. i Örebro - Wadköping. Helt fantastiskt... var helt lyrisk när vi åkte därifrån, vilken inspirationskälla...

God fortsättning på det Nya Året!
kram L-Lott